Friday, 27 July 2012


Glitter Words



selamat berpuasa semua..jgn nak ponteng2 tau..:) aseny xterlmabat lg nak ucap selamat berpuasa :)..baru dpt peluang utk mengedit blog..alhamdulilah.. dah 7 ari umat islam berpuasa :D ...solat terawih jgn lupa tau..byk kelebihanny..antarany ialah :



Nabi saw. bersabda, "Solat lima waktu, Jumaat ke Jumaat, Ramadhan ke Ramadhan, adalah penghapus dosa-dosa yang terjadi di antara waktu tersebut jika dijauhi dosa-dosa besar.” (HR Muslim no: 233)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa sempat bertemu bulan Ramadan dan tidak diampun dosanya, maka semakin jauhlah dia dengan Allah" (HR Ibn Hibban)

Nabi saw. bersabda, "Telah datang kepadamu Ramadan, bulan berkah, Allah mewajibkan kamu berpuasa, pada bulan ini pintu-pintu syurga dibuka dan pintu-pintu Neraka ditutup, syaitan diikat, dan di dalamnya terdapat malam yang lebih baik dari seribu bulan. (HR Imam Ahmad dan Imam Nasa’i)

Nabi saw. bersabda, "Apabila tiba bulan Ramadan maka dibuka pintu-pintu rahmat." (HR Muslim)

Nabi saw. bersabda, “Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadan kerana iman dan ikhlas mengharapkan pahala dari Allah, maka dosanya yang lalu akan diampun oleh Allah.” (HR Bukhari)

Nabi saw. bersabda, "Apabila datang bulan Ramadan, kerjakanlah umrah kerana sesungguhnya umrah pada bulan Ramadan adalah menyamai haji." (HR Bukhari)

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan al-Quran ini pada malam al-Qadar. Apakah yang kebesaran yang terdapat pada malam al-Qadar? Malam al-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan izin Tuhan mereka kerana membawa segala perkara yang ditakdirkan berlaku pada
tahun berikutnya. Sejahteralah malam itu hingga terbit fajar." (al-Qadr:1-5)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran daripada Allah, akan diampun dosa-dosanya yang lalu." (HR Muslim) 



s
SAMA-SAMA KTA AMALKANNY..MOGA AMALAN KTA DIREDAI OLEHNYA..AMINNN..

Saturday, 21 July 2012


Glitter Words



Alhamdulilah..program HUB(Hubugan Ukkwah Bersama) telah tamat..pegalaman pertama n terakhir kot jd fesilitator..memandangkan semester ni adalah last utk diploma..:) tq to my lec y memberikan kepercayaaan kpd kami..best hndel program ni..tp bakti kami xlah byk sgt..just handel pgram explorace n night walk..program ni berlangsung 2 hari 1 mlm d sri pantai melawi bachok..pengalaman y xdapt d lupakan ketika explorace..kami menjga chek point y diberi clue bertukar suara..memndangkn partnerku sakit tekak..hahhahaa..lawak btol..dak2 junior pmpuan senang ja cri,tp lain hal lak dgn junior siswa..pusing2 dia mencari kami..cek point kami ketua kna suap makanan smbil tutup mata..kami nak bg diaowg kenyang..hahahha..Pas2 diaowg ni diberikan 2 barang amnah iaitu belon..ieza n partner apa lg..misi memecahkan belon depa..mintak dia x bg,so amik cara lain setelah dia dok khusyuk makan,amik peluang pecahkn belon diaowg dgn pen..adehhh..basah lecun baju..kasihan kat diaowg..apa pm pgram ni just santai..nama dah program ukwwah bersamakan :)..prgram night walk plak utk mengetahui adakah kta ni boleh berusha tnpa kwan..nak tau diaowg ni dpt berdikari or x tnpa kwan..contohny lah,xkan kwan x dtg kuliah pm kta nak ikot..so cm2 nak tngok,kelebihan kta ni berani or tdk..para peserta kna tutup mata dgn kain,n kna ikat 1 tngan,1 tangan lg kna pengang lg belon..hu9..smpai ngis2 adw xmo berpisah ngm kwn..adw 2 xmo tutup mata n nak blik umah..menguji kesabaran btol..apa pm inilah pegalaman ku sebelum menamatkan zaman diploma 6t..pgram night walk ni..kna beljln2..partner ku d dpn ak d blkang..setalah lama2 berjln ak kna potong tali n bg tau.."dok sini" n meninggalkn dia keseorangan seketika..


seteLaH pRoGrAm BeRaKhIR..KaMI BeRgMBaR rAMaI2

Thursday, 12 July 2012





erkkk..lawak ler rasa dgn karenah  bebudak junior ni..ekeh3..Baru 5 ari bersama mereka :)..cm2 peristiwa y kelakar ada..nak tau citer x??lau bgtau mesti korang pm seram..kan2??hehehehe..
OKEY..nak bgtaulah kat korang..lau korang takut or geli jgn jerit tau..hu9..gni ceritany..mlm kemarin ujan lebat..so byk lintah msuk dlm umah..erkkk..tp lintah 2 x bahaya..LINTAH BULAN ja..hu9..


           cun x lintah bulan ni??hehehe..




hehehe..nilah lah lintah..msuk dlm bilikKU seekor..erkkk..semuany ada 5 ekor..bdak2 junior menjerit2 takut..ieza pm xperasan  SI LINTAH msuk blik,xpenah pm dia msuk tym ujan dkt umah sewa 2,dr mana entah dia dtg..pepagi bgun2 dgr bdak junior menjerit,ngat apa y berlaku..upany ada lintah..terpaksa bt2 hero..hahahaha..ieza berani tau..5 ekor eza buang..dlm blik air,ruang tamu,dpur.dlm blik ieza,,dlm blik bdak junior..berani kan??KORANG ADER??erkkkk

Sunday, 8 July 2012



yeahhh..CLazKu Dah mula utk semester nie..memandangkan semester nie dah last..apa pm sem ni adalah penentu masa dpanKu..moga apa y ieza lakukan diberkati olehNYA..aminnn..doakan ieza graduate dgn cermerlang tau.. masuk2 claz dah kna fikir final prjek..arini 3 sbjet..so 3 lah final prjek..erkkk..membuatkan ku sakit kepala d akhir semESTER..hu9..sa2 sbjet computer networking kna bt kertas kerja utk lawatan..erkkk..kat mna ea nak cri area kelate ni???any suggestion selain TM,TNB,CELCOM,MAXIS???

Friday, 6 July 2012